Lanceringsdatum
november 2022
Frequentie
3x per jaar
De NMV werkt al jaren samen met Elma voor de nieuwsbrief en hun magazine, maar het sloot niet meer goed aan bij de huidige strategie en koers. Daarom werd besloten om weer eens terug te gaan naar de vraag “waarom is de vereniging er eigenlijk”.
De vraag
Tijdens de corona pandemie is hard gewerkt aan het antwoord op deze vraag. Welke richting de vereniging op wilde gaan werd toen ook duidelijk. Met dat koersdocument is de NMV vervolgens om de tafel gegaan om de vervolgstappen te zetten. Welke rol heeft het magazine in de communicatie, welke rol de website, en de mailing.
De oplossing
De NMV ging samen met Elma en haar partner aan de slag met de contentcreatie. En dat bleek de gouden greep. De richting, iemand die dat om kan zetten in content en iemand die het uitbrengt en verzorgt, dat werkt. En als die drie dan ook met elkaar samen willen werken met als doel “we maken iets moois met elkaar” dan krijgt de communicatiestrategie vleugels.
Het resultaat
“Om als organisatie de communicatie aan te pakken, moet je weten wat je wilt en heb je partners nodig die weten hoe deze richting omgezet kan worden in een effectieve communicatiestrategie. De nieuwe website en digitale nieuwsbrief wordt binnenkort gelanceerd, er is en kennisbank ontwikkeld en het magazine is inmiddels gerestyled. Maar we zijn er nog niet, want we achter de schermen voeren we de nieuwe look & feel ook door in alle huisstijlelementen zoals briefpapier.”
Lees hier meer over de samenwerking