Lanceringsdatum
2020
Frequentie
4x per jaar
Bij de oprichting van De Nederlandse Associatie is VM door de vereniging overgenomen. Toen is afgesproken om eerst met het opbouwen van de vereniging aan de slag te gaan en niet meteen het blad te veranderen. Bovendien werd en wordt VM gewaardeerd zoals het is. Intussen is het zo dat DNA een grote naamsbekendheid heeft opgebouwd en leden VM niet meteen herkennen als iets wat bij DNA hoort.
De vraag
Op welke wijze kan het VM magazine een verlengstuk worden van de vereniging? Het doel is om het VM magazine en de vereniging dichter bij elkaar te brengen. Hiermee wordt VM niet een blad, exclusief voor leden. Het blijft het vakblad voor verenigingen: voor alle verenigingsprofessionals, bevlogen bestuurders en experts om ons heen. VM is een podium om het verhaal over het vak verenigen te vertellen en inzichten en kennis te delen.
De oplossing
Voor het restylen van VM heeft DNA advies gevraagd van Elma Media. “We hebben niet alleen naar het blad gekeken, maar de hele communicatiestrategie van DNA is onder de loep genomen. Stap voor stap hebben we een adviesplan geschreven over een samenhangende communicatiestrategie voor VM, de website, nieuwsbrieven en evenementen. Het komende jaar wordt dit steeds meer met elkaar verweven.
Het resultaat
Een magazine in een vernieuwd jasje, met een moderne uitstraling dat nu echt gezien wordt als onderdeel van de vereniging. Ook is de bladformule en de inhoud gewijzigd. Het blad heeft een vernieuwede doelstelling gekregen binnen de totale communicatiestrategie van de DNA.
Lees hier meer over de samenwerking.