1.
Responsive design: dat is waar het om draait. Alleen daarmee doorstaat u Google’s mobiel-vriendelijk-test en neemt de positie in de Google zoekmachine rankings toe, wat leidt tot meer verkeer naar de betreffende website en meer leads en sales.
2. UX design móet
Positieve gebruikerservaringen dragen bij aan sneller delen ervan én verbetering van het imago van een merk. User Experience Design (UX) kan een merk maken of breken. In een sterk concurrerende markt is het zaak de aandacht van gebruikers vast te houden, bevindingen te monitoren en de UX continu te optimaliseren. In 2016 wordt daarom vaker gebruikgemaakt van usability testing, om de algemene prestaties van applicaties en websites te controleren.
3. Minimalistisch design
Met zo min mogelijk visuele en interactieve elementen laden sites sneller op smartphones en haken gebruikers minder snel af. Minimalistisch design is het codewoord.
4. Focus op mobiel
De focus in design ligt op mobiel. Overzichtelijke presentatie van het design en de bijbehorende functionaliteit maken dat de conversie optimaal is. Kies voor een mooie balans tussen typografie, visuals, kleurenpalet, witruimte en functionaliteit.
5. Scrollen
Klikken is uit, scrollen is in. Door de snelle opkomst van smartphones wint scrollen terrein, opdat gebruikers de content op één pagina kunnen zien.